W śląskiej Metropolii wsadzą urzędników na Rowery Elektryczne ⚡️ 0
W śląskiej Metropolii wsadzą urzędników na Rowery Elektryczne ⚡️

230 elektrycznych rowerów wartych 2,2 mln zł trafi do urzędów miast i gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz do policji i straży miejskiej, a wszystko dzięki programowi „Rowerem lub na kole”, realizowanemu przez GZM. 

Naszym celem jest uruchomienie największej w Europie wypożyczalni elektrycznych rowerów miejskich. Do 2022 roku na pilotaż Elektrycznego Roweru Metropolitalnego przeznaczymy ok. 20 mln zł - mówi Karolina Wadowska.

Łącznie 230 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, zostanie przekazane urzędnikom miast i gmin członkowskich, policji i straży miejskiej w ramach programu „Rowerem lub na kole”, realizowanego przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię.

Chcemy promować zrównoważoną mobilność miejską i pokazywać, że rower to świetny środek transportu do odbywania również podróży służbowych. Zmiany zaczynamy od siebie – mówi Karolina Wadowska, członek zarządu GZM. Umowa na dostawę jednośladów właśnie została podpisana.

Przetarg w tej sprawie został rozstrzygnięty, a umowa na dostawę jednośladów została podpisana w poniedziałek (15 lipca br.).

Łączna wartość wszystkich 230 rowerów to ponad 2,2 mln zł.

Dostawy zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszych ponad 40 rowerów przyjedzie do Metropolii w ciągu 30 dni - po jednym zostaną przekazane do wszystkich miast i gmin członkowskich, a kilka pozostanie do dyspozycji pracowników Urzędu Metropolitalnego. Będą korzystali z nich urzędnicy, policjanci i strażnicy miejscy. Kolejne jednoślady zostaną dostarczone przez wykonawcę w czwartym kwartale tego roku. Przypomnijmy, że najwięcej rowerów, bo 11, zostanie przekazanych do Katowic, zaś po 10 do Sosnowca, Zabrza, Bytomia oraz Gliwic. 

Rower elektryczny dla urzędników i służb mundurowych to tylko jedno z naszych działań, których celem jest zmiana nawyków mobilności mieszkańców – mówi Karolina Wadowska, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która odpowiada m.in. za politykę rowerową Metropolii.  - Zrównoważona mobilność miejska to wybór najbardziej efektywnego środka transportu do dystansu, który planujemy pokonać. Rower, zwłaszcza ten ze wspomaganiem elektrycznym, okazuje się bezkonkurencyjny, gdy mówimy o odległościach do 5 km. Dlatego też zmianę nawyków chcemy zacząć od siebie.  Naszym celem jest jednak uruchomienie największej w Europie wypożyczalni elektrycznych rowerów miejskich. Do 2022 roku na pilotaż Elektrycznego Roweru Metropolitalnego przeznaczymy ok. 20 mln zł – mówi Karolina Wadowska.

Rowery elektryczne w ramach programu „Rowerem lub na kole” będą do dyspozycji urzędników i służb mundurowych przez cały czas. Dodatkowo przez najbliższe trzy lata za ich serwisowanie będzie odpowiedzialna firma, która wygrała przetarg.

Marcin Dworak, metropolitalny oficer rowerowy mówi:

Sam korzystam z roweru elektrycznego i od tego czasu, gdy myślę o rowerze w kontekście komunikacyjnym, czyli chcąc np. dojechać z domu do pracy, to jest on moim pierwszym wyborem. Warto pamiętać, że wspomaganie nie zwalnia tutaj użytkownika z pedałowania, ale dzięki jego zainstalowaniu, wysiłek jest znacznie mniejszy. Można byłoby go porównać do nieco szybszego marszu, a więc odbywanie podróży służbowych w stroju oficjalnym na takim rowerze jest tutaj jak najbardziej możliwe.

Pokonanie pieszo 1 km zajmuje nam średnio ok. 15 min, rowerem bez wspomagania ok. 4 min. Czas ten ulega jeszcze większemu skróceniu, gdy jedziemy na rowerze elektrycznym.

Program „Rowerem lub na kole”, to nie jedyne działanie Metropolii w zakresie polityki rowerowej

Wśród nich znalazło się m.in. opracowanie „Standardów i wytycznych kształtowania infrastruktury rowerowej”. Celem tego dokumentu jest ujednolicenie standardów, jakie powinny spełniać drogi rowerowe w Metropolii. Chodzi tu m.in. o szerokość jezdni czy rodzaj stosowanej nawierzchni. W czerwcu 2019 roku dokument ten został wpisany w wojewódzki plan rozwoju infrastruktury rowerowej i oficjalnie przyjęty przez Zarząd Województwa Śląskiego.

W minionym roku opracowane zostało również „Studium tras rowerowych”, w którym zaprezentowano „rowerowy układ krwionośny” Metropolii, czyli propozycję przebiegu ponad 1500 km dróg rowerowych. 


źródło: notka prasowa

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Infolinia:

Telefon: 538 684 116

Email: info@cycledenis.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl